Az esküvőszervezés már önmagában is stresszes folyamat, ezért kulcsfontosságú, hogy olyan emberekkel, szolgáltatókkal vegyétek körül magatokat, akik nem csak kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtanak, de végig támogatnak is Titeket és a szervezés minden pontján számíthattok rájuk.
Fontos, hogy a szervezés folyamatát élvezzétek és jó élményként éljétek meg, ezt pedig nagy mértékben befolyásolja, hogy milyen esküvőszervezőt, helyszínt, fotóst, ceremóniamestert és egyéb szolgáltatókat választotok.
Nézzünk néhány tippet, amelyek a segítségetekre lehetnek:
Határozzátok meg a költségvetést
Mielőtt elkezdenétek a kutatást, beszéljétek át, hogy mekkora összeget tudtok az esküvőtökre fordítani. Ez bizony nem egy könnyű és sok esetben nem is túl szórakoztató feladat, de ez az alapja az egész szervezési folyamatnak. Ha enélkül kezditek el lefoglalni a szolgáltatásokat, akkor hamar abba a hibába estek, hogy túlköltekeztek és még jó pár szolgáltatót ki sem választottatok.
Ha megvan a teljes budget, érdemes lebontani, hogy melyik szolgáltatásra mennyit szánnátok és egyáltalán, milyen szolgáltatásokra van szükségetek vagy melyek azok, amiket mindenképp szeretnétek igénybe venni. Ha nem tudjátok, hogy az egyes szolgáltatások mennyibe is kerülnek, akkor érdemes bekérni ajánlatokat több helyről, szolgáltatótól is és az alapján már könnyebben fel tudjátok osztani a költségvetéseteket.

Szolgáltatók keresése, felmérése
Ez magától értetődőnek tűnhet, de sok Pár nem szán elegendő időt arra, hogy több szolgáltatót is megkeressen, felkutasson. Érdemes több fórumról tájékozódni, kérjetek tanácsot olyan barátoktól, akiknek nemrég volt az esküvőjük, nézzétek meg az adott szolgáltató weboldalát, a portfólióját, közösségi platformjait, olvassátok el a róla szóló visszajelzéseket és ha úgy érzitek, hogy tetszik a stílusa, a kommunikációja, akkor mindenképp keressétek meg. Fontos, hogy ne csak telefonon vagy e-mailben egyeztessetek, hanem találkozzatok személyesen/online is. Még ha egy baráti pár is javasolta az adott szolgáltatót, lehet, hogy nekik tökéletes volt, de előfordulhat, hogy hozzátok az illető nem passzol.
A személyes találkozó lehetővé teszi, hogy felmérjétek a személyiségüket, a professzionalizmusukat, a kommunikációs stílusukat és a személyes benyomásnak köszönhetően sokkal könnyebben fogjátok tudni meghozni a végleges döntést. Fontos, hogy készüljetek kérdésekkel, amelyek foglalkoztatnak a saját esküvőtökkel kapcsolatban. Egyeztessetek az együttműködés menetéről, a szerződéskötésről, a fizetési határidőkről, a szolgáltatás teljesítéséről.
Esküvőszervezőként mindig azt javaslom, hogy a legfőbb szolgáltatók közül akár 2-3 kollégával is érdemes találkozni. Sőt, ha még akkor sem érzitek, hogy megtaláltátok a Hozzátok passzoló személyt, akkor érdemes még tovább kutakodni.
A helyszín és a catering kiválasztása után érdemes mindig azokkal a szolgáltatókkal kezdeni, akik a legfontosabbak a Nagy Napotokon, úgy mint a fotós, videós, dekoratőr, ceremóniamester, DJ/zenekar. Általában ezek a szolgáltatások viszik el a legnagyobb részt a budget-ből (természetesen a helyszín és a catering után).
Amennyiben úgy érzitek, hogy megtaláltátok a tökéletes szolgáltatót, akkor viszont ne habozzatok sokáig, kössétek meg mielőbb a szerződést, hiszen a legjobb szolgáltatókat általában gyorsan lefoglalják. Fontos, hogy bízzatok a megérzéseitekben és ne gondoljátok túl a döntéseteket, mert az csak még nagyobb stresszt tud okozni Nektek.

Foglaljatok mindent írásba
A későbbi félreértések elkerülése érdekében mindig minden információt írásban rögzítsetek. Az első és legfontosabb a szerződés, hiszen ez az, amit Titeket és a szolgáltatót is védi. Fontos, hogy ebben minden információra kitérjetek, úgy, mint személyes adatok, az esküvő időpontja, helyszíne, megrendelt szolgáltatás részletezése (milyen szolgáltatást vettetek igénybe és milyen időtartamra, létszám a szolgáltató részéről), fizetési ütemezések, kapcsolattartás és együttműködés folyamata, szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos információk, illetve egyéb igények tisztázása (pl. kiszállási díj, szállás igény, stb.). Olvassátok át alaposan az apró betűs részeket is és ha valami nem egyételmű vagy esetleg változtatnátok rajta, nyugodtan egyeztessetek a szolgáltatóval.
A szerződéskötést követően is nagyon fontos, hogy minden szóban történt megbeszélésről legyen egy írásos összefoglaló is. Ez szintén nagyon hasznos mindkét félnek, hiszen sokszor előfordul, hogy a Párok akár heti szinten megváltoztatják egy adott kérdéskörben a döntésüket, illetve a szolgáltatók is nagyon sok esküvőre fókuszálnak egy szezonon belül, így biztosak lehettek benne, hogy nem vesznek el az információk.
Miben tud Nektek segíteni egy esküvőszervező?
Egy esküvőszervező számos fontos szolgáltatást nyújthat az esküvői szolgáltatók kiválasztásában, és segíthet az egész esküvő tervezési folyamatban. Nézzük meg részletesen, melyek is ezek:
Szakértelem és tapasztalat: az esküvőszervezők a széles körű szakmai tapasztalatuknak köszönhetően segítenek abban, hogy olyan szolgáltatókat válasszatok, akik megfelelnek az elképzeléseiteknek és a költségvetéseteknek.
Személyre szabott ajánlatok: az esküvőszervezők ismerik a piacot és a különböző szolgáltatókat, amelynek köszönhetően olyan szolgáltatókat fognak ajánlani, akik illeszkednek a Ti stílusotokhoz, elvárásaitokhoz
Költségvetéskezelés: a szervező elkészíti az esküvői költségvetést és folyamatosan frissíti azt, így megelőzhető a túlköltekezés. Biztosan olyan szolgáltatókat fog ajánlani, akik beleférnek a keretbe és a kiemelkedő színvonalat képviselnek.
Időmegtakarítás: az esküvőszervező kapcsolatainak és piaci ismereteinek köszönhetően gyorsan és könnyen megtalálja a számotokra tökéletes szolgáltatókat, így nagyon sok időt is takaríthat meg Nektek.
Szerződések és tárgyalások: segít a szerződések átnézésében és a megbeszéléseken is részt vesz a kiválasztott szolgáltatókkal.
Ellenőrzés és felügyelet: az esküvő napján a szervező felügyeli és koordinálja a szolgáltatókat, ezzel is biztosítva, hogy minden gördülékenyen menjen, és megoldja az esetleges problémákat is.